12/18/2016

CHRISTMAS TAG

Tultiin hetki sitten kirkosta Kauneimmista Joululauluista (joissa kävin ensimmäistä kertaa ja voi kyllä suositella), joten jossei mulla aiemmin ollut vielä ihan 100% joulufiilis niin nyt on. Ja mikäs olisikaan sen parempaa ajanvietettä illan jatkoksi kuin tälläinen hömppäpostaus. Kuvissa mun hankkimien lahjojen pakettikuosia tältä vuodelta ja koska mun pikkuasuntoon ei oikein joulukuusta mihinkään järkevästi saa, asettelin paketit happylightsein koristellun peilin alle hahah. Mutta nyt itse postaukseen!
Miltä perinteinen joulupaitasi näyttää? Mulla ei oikeastaan ole mitään perinteistä joulupaitaa - vaan tämä vaihtelee aina vuoden mukaan. Tykkään suunnitella jouluaaton asua aina jo hyvissä ajoin ja tänä vuonna puen hieman näyttävämmän alaosan, joten paidaksi valikoituu luultavasti jokin todella yksinkertainen!

Ihanin joulumuistosi lapsuudesta? Voi eiii miten voisin valita vain yhden! Meidän perheessä joulu on aina ollut (kiitos rakkaiden vanhempien) todella iso ja tärkeä juttu ja meillä joulu on ollut täynnä ihania perinteitä ihan sieltä lapsuudesta saakka. Ehkä yksi mieleenpainuvimpia juttua oli se, kun lapsena mulle soitti joulupukki. Hän soitti meidän kodin lankapuhelimeen (:D) ja sattumalta iskä vastasi ja pyysi sitten mun puhumaan. Joulupukki mm. varmisteli mitä olin toivonut lahjaksi ja voitte varmasti kuvitella mun riemun kun paketista paljastui just niitä juttuja. Todellisuudessa puhelimen pukki oli mun tädin mies, mutta aivan täydestä meni!

Oletko koskaan tehnyt piparkakkutaloa? Juu, joka vuosi tulee tehtyä ja aina hieman erilainen!

Suosikkipuuhaasi joululomalla? Varsinaista joululomaahan mulla ei tänä vuonna ole, etenkin kun pyhäpäivät sattuu viikonlopulle, mutta aion edellisvuosien tapaan nauttia yhdessäolosta läheisten kanssa ja rentoutua kunnolla.

On jouluaatto, mitä lasissasi on? Hmm ainakin glögiä ja jotain herkuttelukahvia.

Jos voisit ostaa vain yhden lahjan tänä vuonna, kuka sen saisi? Ostaisin ehkäpä jonkun uuden hyvä lautapelin, josta riittäisi sitten iloa koko seurueelle.

Mitkä värit tekevät joulusi? Ehdottomasti punainen ja valkoinen. Niiden lisäksi sopii sitten kimallusta hopean tai kullan muodossa.

Mistä jouluperinteistä et pidä tai skippaat vuosittain? Perinteet on juuri mun mieleen, mutta joulukinkkua en syö, joten se kai sopii tähän!

Oletko viettänyt joulua muualla kuin kotimaassasi? En, eikä se olisikaan yhtään mun juttu. Jouluun liittyy niin monta mulle tärkeää perinnettä, että uskon etten nauttisi joulusta samalla lailla esim. jossakin etelässä. Sen sijaan uudenvuodenaattoa voisin joskus ajatella viettäväni jossakin reissussa!

Valkoiset vai värikkäät jouluvalot? Valkoiset omaan kotiin. Jokin hulluus on kuitenkin saanut mut tänä vuonna ihailemaan "kaikenvärisiä" jouluvaloja joissakin pihoissa. Tiedättekö sellaisia, joissa on sinisiä, punaisia, vihreitä ja keltaisia pikkuvaloja tasaisesti sekaisin - sellainen hallittu kaaos hahah!

Mikä on jouluherkkujen suosikkisi? Tää on ihan superhankala, mulle maistuu sitä kinkkua lukuunottamatta lähes kaikki. Ehkä pakko kuitenkin sanoa sienisalaatti tai meidän perinteinen joulun smetanasilli. Mulle kaikki "ruoka"herkut on melkein enemmän mieleen kuin esim. joulusuklaat yms. vaikka toki nekin on hyviä.

Kummasta pidät enemmän, jouluaatosta vai joulupäivästä? Kummatkin on ihania, mutta sanon aatto, sillä silloin joulua on vielä enemmän edessä päin kuin takana.

Kuva- vai suklaajoulukalenteri? Mulla on ollut jo monena jouluna sellainen Veikkauksen raaputettava arpa-joulukalenteri, mikä on ihanan jännittävä! Ehkä se on enemmän kuvakalenteri?

Kuulutko pikkujoulukansaan? Mulle pikkujoulut ei olisi mikään joka vuotinen pakollinen juttu, mutta viime vuosina on työporukan kanssa tullut aina pikkujouluja vietettyä, joten kyllä.

Ihanaa alkavaa jouluviikkoa kaikille 

2 kommenttia:

  1. Olipas ihana postaus! Näitä on aina kiva lukea. Voisin lainata tätä sun blogista ja tehdä itsekin :)
    Live your dreams

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit :) munkin mielestä näiden lukeminen on hauskaa ja niin oli muuten tekeminenkin, joten siitä vain vastailemaan! Pääset takuulla joulufiiliksiin :)

      Poista