2/16/2017

About reading (+ girly book tips)

 Tällä kertaa postausta aiheesta, josta en ookaan tainnut koskaan aiemmin pahemmin kirjoitella - nimittäin lukeminen ja kirjat! Mä oon jo lapsena rakastanut lukemista ja mm. ykkösluokan jouluna sain lahjaksi Harry Potter ja Viisasten kivi-kirjan, jonka luin melkein samana iltana kannesta kanteen.  Oon aina ollut myös nopea lukemaan ja mulla jää lukemani jutut tosi hyvin mieleen, minkä takia taas koulu oli mulle koko peruskoulun ajan tosi helppoa! 
Nykyisin lukeminen on kuitenkin jäänyt vähemmälle ja uskon, että siihen on siinä tarkkuuteni ajankäytön suhteen. Vapaa-ajan käytän mielelläni ulkoillen, tavaten ystäviä, viettäen paljon aikaa perheen kanssa ja blogijuttuja tehden. Mä en seuraa juuri mitään sarjoja, mun kodissa ei ole telkkaria, eikä mulla ole Netflix-tiliä. Ajatus vaikkapa elokuvan katsomisesta yksin tuntuu ajanhukalta. Sen sijaan esimerkiksi poikaystävän kanssa katsottu leffa on samalla myös sosiaalinen tapahtuma ja sopii mulle siksi paremmin. Yksin katselen mieluiten luontodokumentteja ja painan mieleeni faktoja ties mistä trooppisista papukaijoista. Kirjojen kanssa on vähän sama homma - uskallan harvoin kokeilla mitään uutta, sillä silloin, kun ajattelen, että nyt käytän aikaa lukeakseni jotakin muuta, kuin sanomalehteä, turvauduin usein vanhoihin tuttuihin (kuten Harry Potter hahah), jotten vain pettyisi ja kokisi tuhlanneeni täydellisesti aikaa! Saatteko tästä kiinni?
Kuitenkin aina joskus, eteen sattuu uusia tuttavuuksia, jotka yllättävät todella positiivisesti  ❤ Alkuviikosta kävimme nopeasti kirpparikierroksella, jolta nappasin mukaan jotakin, minkä olin nähnyt vilahtelevan monissa blogeissa: Sophie Kinsellan kirjan "Varsinainen talousihme". Ajattelin, ettei tälläinen kevyt hömppä voi olla yhtään mun juttu, mutta olin totaalisen väärässä - hurahdin ja niimpä seuraavalta kauppareissulta hamusin jo toisen kirjan samalta kirjailijalta, koska pelkäsin milloin saan ensimmäisen loppuun! Joten jos sieltä ruudun toiselta puolen löytyy joku muu, joka on suhtautunut näihin hempeän tyttömäisen näköisiin kirjoihin skeptisesti, suosittelen kokeilemaan  Ainut huono puoli näin mukaansa tempaavissa kirjoissa on se, ettei vain yhden luvun lukeminen illalla onnistu mitenkään, vaan on pakko ahmia sivutolkulla!
Tänään muhun iski taas perinteiseen tyyliin vatsatauti, joten ainakin tämä päivä vietetään yllä näkyvissä tunnelmissa. Ehkäpä sallin itseni nyt lukea hyvällä omalla tunnolla ihan silkkaa hömppää.

Onko teillä jotakin hyviä kirjavinkkejä?

4 kommenttia:

  1. Sophie kinsellan kirjat on kyllä ihan parhaita!<3 taisin lukea ensimmäiset jo yläasteella, ja edelleen ne koukuttavat :D mä oon tykästynyt myös jojo moyesin kirjoihin, eikä niitä kyllä turhaan hehkuteta! oon myös blogissani jakanut muutamia lukuvinkkejä, jotka eivät kyllä ole täysin hömppää, mutta hyviä kuitenkin. :')

    http://anskisss.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä hauska, miten joskus törmää sellaisiin kirjoihin, mitkä voi vain lukea uudelleen ja uudelleen, iästä viis :) Mun mielestä se kertoo paljon kirjailijan taidosta! Täytyypäs käydä kurkkaamassa vinkkejä sun blogista, sekä tutustua Jojo Moyesiin, kiitos :)

      Poista
  2. Harmittaa kun en oo kerennyt nyt lukemaan mitään kirjoja, nyyh. Lukeminen on kyl vaan niin mahtava harrastus. Khaled Hosseinin kirjat on muuten ihan mahtavia, että suosittelen sulle lämmöllä. Ne on musta sellaisia joita kaikkien tulisi lukea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on niin harmi, ettö joskus tuntuu ettei vaan aika yksinkertasesti riitä ): Hei kiitos vinkistä, tiedän mille osastolle suunnata kirjastossa seuraavan kerran :)!

      Poista