11/03/2009

Onkalokoirien ostovimma

KOEVIIKKOOOOOOOO !
Eilen oli ensimmäinen koe; äikkä. Piti vain kirjoittaa essee jostakin annetusta aiheesta (vaihtoehtoja taisi olla n. 20 kappaletta) ja luulen että suoriuduin siitä ihan hyvin. Aikaa tuntui tosin olevan liian vähän ja lopusta saattoi tulla vähän tökstöks, muttaaaa en jaksa murehtia sitä ennen kuin saan nähdä sen korjattuna !
Koeviikon ensimmäinen koe on aina maanantaina, joka on kuitenkin normaali päivä muutoin. Aamulla on siis yksi 75 min. kestävä tunti aikaa tehdä 6. palkin koe ja sen jälkeen täytyy vielä olla loppu päivä normaaleilla tunneilla. Mulla ja Vilmalla oli tässä jaksossa aina maanantaisin ekojen tuntien jälkeen 2h (periaatteessa 3, koska ruokis lasketaan siihen mukaan) hyppyä ja eilenkin harhauduimme niiden aikana keskustaan shoppailemaan ...

Mun kiiwin hajuinen lakka loppui juuri viikonloppuna ja tahdoin sitä ehdottomasti lisää. Kerrankin kävi tuuri ja Hairstoressa oli semmoinen tarjous, jolla sai 2 Tigin tuotetta yhden hinnalla. Sitä oli tietenkin pakko hyödyntää ja sain ostettua sitten samalla tuota yhtä toista lakkaa jota olen tahtonut jo pitkään kokeilla !
Sininen pullo on siis sitä tavattoman hyvää kiiwilakkaa ja tuo hopeinen on uusi tuttavuus, jota suihkuttelin äskön otsahiuksiin, kun tein iltapäivän ratsastustuntia varten jo kampauksen valmiiksi. Ja Tigin tuttua laatulinjaa jatkaen, tuokin 25 e maksava lakka vaikutti loistavalta!
Pinkki hiusväri loppui viime värjäyskerralla ja olin iloinen, kun muistin käydä eilen sitäkin ostamassa lisää. Jotenkin se on semmoinen juttu, minkä meinaan aina unohtaa ja sitten kun jonain päivänä mietin, että nyt olisi aikaa värjätä hiuksia, niin sitä väriä ei tietenkään ole! Ja sitä kun myydään Jyväskylässä vain yhdessä ainoassa liikkeessa, niin sitten ketuttaa, kun täytyy aina lähteä sieltä asti sitä hakemaan ja luultavasti ostosreissun jälkeen värjäysaikaa ei oikeastaan enää olekkaan. Nyt ostin purkillisen sitä valmiiksi, jos vaikka huomenna olisi aikaa värjäyssessiolle.
Lisäksi mukaan tarttui Body Shopista nestemäinen eyeliner, vaikka edellistä Lumenen vastaavaa tuotetta olikin vielä jäljellä. Se kuitenkin ärsytti mun luomia niin pahasti, että en ole voinut käyttää sitä viikkoihin. Niinpä päätin kokeilla josko tuo Body Shopin sopisi mun silmille paremmin!
Ostimme myös Jonnan lahjaa varten lisää juttuja valmiiksi. Kerron siitä sitten teille enemmän, kun Jonnan synttärit on ohi, sillä se on ehkä hienoin lahja mihin olen koskaan ollut osallisena! Tai ainakin olen saanut nauraa 394895 tuntia sitä tehdessäni. Ahaha (;

Viimeiseksi ennen takaisin koululle lähtöä me käytiin vielä Top-Sportissa (mikä on oikeasti niiiin virhe, nyt se on nähty :DDD) ja siellä se oli: maailman täydellisin takki, jota olen etsinyt nyt ..... 5kk?
Luojan kiitos huomasin sen ensimmäiseksi, sillä muutoin se olisi ehkä ollut Vilma, enkä minä, joka sen täydellisyyden olisi iskenyt varaukseen iltaa varten!
Totesin sitten siinä bussiin Vilman kanssa juostessani, että voisin varmaan pikkuhiljaa liittyä siihen Gallerian "bussipysäkille juoksiat"-yhteisöön, sillä ainakin viimeiset 5 matkaa, jotka olen milloin kotoa, milloin koululta bussille kulkenut ovat sujuneet juosten. Ennen olin aina ajoissa kaikkialla - lukion aloitettuani minulle on kehkeytynyt jokin krooninen myöhästelysyndrooma.

Päästyäni neljän jälkeen koulusta kotiin pyysin äitiä heti lähtemään ostamaan mulle sitä takkia, sillä varaus olisi voimassa vain sen illan. Äiti oli tyytyväinen, kun olin löytänyt viimeinkin jonkun sopivan takin, mutta kun se näki sitten siellä kaupassa sen hintalapun, niin tyytyväisyys vaihtui johonkin närkästyksen tapaiseen. Oli taas suhteellisen tyypillistä, että kun viimein löysin kaikki vaatimukset täyttävän talvitakin, niin hintaluokka oli suhteellisen korkea ...
Onneksi sain kuitenkin sen taivuteltua ja katsokaa vaikka itse: ainakaan minusta 249€ ei ole senttiäkään liikaa TÄSTÄ täydellisyydestä ♥

Jotenkin kävi taas niin, että materialistiminä pääsi eilen vähän valloilleen ja tehtyäni illalla laskelmia totesin, että tuhlasin eilen n. 400€ vähän kaikkeen. Mutta toisaalta, voisin sanoa, että melkeimpä kaikki noista ostoksista olivat tarpeellisia !

Nyt pitäisi ehkä kohtapuoliin alkaa pänttäämään kokeisiin. Tänään on tosiaan illalla talli (ah, mukava päästä taas hyppäämään) ja se lohkaisee kalliista lukuajasta suurin piirtein 3 tunnin palasen pois.
Huomenna on vuorossa enkun koe, torstaina bilsan ja perjantaina ... matikan. Ainoastaan tuohon bilsaan pitää kunnolla lukea. Enkkuun ajattelin lähinnä kerrata kielioppisääntöjä ja lukea parin kappaleen sanat, jotka kysellään siinä kokeessa vähän niin kuin sanakokeen tyyliin. Ja tuo matikka .... kokeilen ehkä tehdä vähän kertaustehtäviä ja etsin maol:ista valmiiksi ne kohdat, joista tämän kurssin laskukaavat löytyy. Ja sitten vain yritän parhaani ja toivon, että pääsen läpi.
Njaa-a taidampa kuitenkin nyt ihan ensimmäiseksi tehdä jotain ruokaa ;3

2 kommenttia: