1/24/2016

Talven uutuuksia vaatekaapissa

Mun piti alunperin julkaista tämä postaus jo keskiviikkona, sillä menin iltavuoroon ja heräsin aikaisin salille, jotta kerkeän myös blogin ääreen. Kaikki ei kuitenkaan mennyt kuin elokuvissa - tai meni, kuin jossakin komediassa. Meidän auton lukot on reistailleet koko talven ja lähtiessäni salilta laitoin auton käyntiin siksi aikaa, kun pyyhin lumet sen päältä. Tällävälin autorakas päätti lyödä kaikki ovet lukkoon. Siellä oli autonavaimet virtalukossa, mun laukku kännyköideen, kotiavaimineen kaikkineen etupenkillä ja mä ulkopuolella lumiharja kädessäni. Tilanne oli niin koominen, etten mä voinut kuin nauraa. Ystävällinen salin henkilökunta lainasi mulle puhelinta ja sain soitettua lukkosepälle, joka tuli avaamaan ovet. Oli mielenkiintoista nähdä, miten helposti ammattilainen tiirikoi lukon auki, mutta hieman harmitti maksaa tästä elämyksestä 90e. Kaikessa tässä vei aikaa sen verran kauan, että jouduin kiirehtimään töihin ja jättämään postaamisen väliin. Mutta nyt mulla oli vihdoin aikaa istahtaa alas ja esitellä teille parhaita paloja talven alennusmyynneiltä ja muilta shoppailureissuilta.
Perus neuleet tulevat aina käyttöön ja harmaa väri on mulle liiankin helppo valinta. Nämä kaksi on lämmittäneet mua arkena kylmässä kampaamossa ja vaikka perusvaatteita ovatkin, kummassakin on pieniä juttuja, jotka tekevät niistä hieman poikkeavia. Vaaleamman Ginan neuleen matala poolokaulus on nyt ajankohtainen ja tuo malliin kivan piristyksen. Alempi Zaran neule taas on materiaaliltaan ohutta ja ihanasti laskeutuvaa, mutta silti yllättävän lämmintä. Molemmat ovat olleet todellisia nappiostoksia
Tämä kamelinvärinen takki esiintyikin jo vuoden ekassa asupostauksessa, mutta kuuluu ehdottomasti esiteltäväksi myös tässä. Pehmeästä materiaalistaan huolimatta takki on ihanan ryhdikäs ja valittuani tavallista isomman koon, olen voinut käyttää tätä vuorettomuudesta huolimatta yllättävänkin kylmillä keleillä, sillä kerroksia mahtuu alle useita. 
Cubuksen huivit on aivan mun lemppareita mallinsa, kokonsa, paksuutensa ja kestävyytensä vuoksi. Multa löytyi ennestään puolitoista vuotta vanha raitakuosinen, viime syksynä hankittu baby blue-sävyinen ja alennusmyynneistä nappasin mukaan vielä huivin neutraalissa beigen sävyssä. Nämä huivit pysyvät hyvinä kovassakin käytössä ja kestävät pesua todella hyvin. Etenkin lian arkaa baby blue-huivia tulee pyöritettyä koneessa melkein joka toinen viikko. Näihin jää koukkuun ja nyt haaveilen vielä ainakin harmaasta tälläisestä hahah. 
Ja lisää asusteita. Nahkahanskat on kuuluneet mun talvipukeutumiseen jo usean vuoden ajan ja ennestään multa on löytynyt perus mustia hansikkaita. Ennen joulua käytiin pyörähtämässä Tuurissa ja siellä Nahkapaikassa mun silmiin osui nämä mokkanahkaiset hanskat. Hanskojen sisäpuoli on ihanan pehmoinen ja nämä ovat perinteisiä nahkahanskoja lämpimämmän. Mokka vain valitettavasti on materiaalina tavisnahkaa herkempi ja niimpä mun hanskojen sormissa voi nähdä pientä kulumaan. Nimittäin aina, kun menen kotikotiin Raipe tulee tervehtimään mua onnesta soikeana ja meillä on perheessä tapana antaa hänelle jotakin suuhun tämän "tervehtimisrituaalin" aikana. Yleensä se on avaimet, huivi, kaupasta tullessa herkku tai sitten hanskat. Hän ei pure saamaansa tavaraa vaan tanssii häntä vimmatusti koiraa heiluttaen kotiin tulleen jaloissa ja tähän kuuluu, että häntä kehutaan kovasti. Sitten, kun kengät ja takit on riisuttu, Raipe antaa saamansa tavaran takaisin - joskus hieman kuolaisena. Tästä on tullut niin vakiintunut tapa, etten ajatellut asiaa yhtään, kun annoin uuden nahkahanskat rakkaalle karvakaverille - jonka kuolaaminen taisi hieman turmella arkaa mokkapintaa. Mutta ainakin mulle tulee hanskoista nyt joka kerta Raipe mieleen
Jos mun pitäisi valita paras panostus aikoihin, se olisi ehdottomasti nämä rintsikat. Eräällä aleshoppailureissulla menin äidin mukaan Change-alusvaateliikkeeseen, josta hän on hankkinut liivinsä jo vuosia. Äitiä odotellessa päätin itsekin myyjän suosituksesta kokeilla heidän valikoimaa ja voi luoja, miten hyvältä tälläiset oikeat, laadukkaat rintaliivit tuntuivatkaan. En olisi halunnut enää riisua niitä päältäni! Ostin samantien kahdet, kauniimmat pitsiset ja mulle pakolliset perusnudet, joka on rintsikoissa tylsyydestään huolimatta mun eniten käyttämä väri, sillä en kestä sitä, että liivit kuultavat vaatteista läpi. Change-ketjun myymälät on ihanasti sisustettu ja palvelu on aivan loistavaa. Tuotteet myös pakataan luksustyyliin silkkipaperiin käärittynä kauniiseen paperikassiin. Tuotteen lisäksi maksaa todella mielellään myös palvelusta. Seinäjoelta tätä myymälää ei valitettavasti löydy, mutta aion hamuta itselleni näitä rintsikoita lisää tulevilla Jyväskylä-reissuilla. Tavoitteena on heittää kaikki halpisliivit menemään, sillä en voi enää kuvitella palaavani niihin. Yleisestihän suomalaiset naiset käyttävät liivejä, joiden ympärysmitta on liian suuri ja kuppi taas liian pieni. Olin kuitenkin Change-myyjän kanssa iloisesti yllättynyt siitä, että mä olin osannut jo halpisliiveissäkin valita ympäryksen ihan oikein, mutta kuppikoko kasvoi yhdellä! Suosittelen ihan jokaista panostamaan kunnon rintsikoihin, sillä koko kroppa tuntui saavan paremman ryhdin ja liivit ovat päällä ihanan huomaamattomat. Kuinka moni teistä omistaa alusvaatteisiin erikoistuneesta liikkeestä hankitut liivit? Allekirjoitatteko mun mielipiteen?
Ruosteen väri on kuulunut talven trendeihin ja vaikka en ole ihan varma tämän murretun sävyn sopivuudesta itselleni, tarttui tämä poolo mun mukaan Bikbokista. Tässä muhun iski erikoinen leikkaus, hihat ovat tyköistuvat, mutta malli muuten väljä ja nyt niin ajankohtainen, vanha kunnon poolokaulus. Tämä paita on ollut helppo valinta päiville, jolloin haluan vain pukeutua mukavasti - mutta kuitenkin tyylikkäästi. Väri on kerännyt töissä kehuja, joten tuskin valinta aivan pieleen meni.
Viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä hankinta, johon ainakin mua instassa (@esssisi) seuraavat ovat voineet törmätä. Uudet treenitrikoot upeassa värissä. Multa löytyi jo ennestään nämä Nike Pro-trikoot mustana ja kun näin nämä neonkeltaiset yksilöt alerekissä ei tarvinnut miettiä hetkeäkään. Nämä on nimittäin heittämällä parhaat treenitrikoot ikinä. Materiaali on ihanan pehmeää ja tiukka vyötärönauhake saa nämä pysymään ylhäällä ilman jatkuvaa korjailua kyykätessäkin. Tämä väri myös mätsäsi täydellisesti mun Niken urheiluliiveihin ja nyt onkin ollut piristävää treenata toisiinsa yhteensopivassa setissä. Oletteko te kokeilleet Nike Pro-trikoita?

Mitkä ostoksista nousi teidän lemppareiksi? Onko teidän vaatekaappiin eksynyt samankaltaisia yksilöitä?

12 kommenttia:

  1. Oon kyllä samaa mieltä että erikoisliikkeistä saa parhaat liivit! Oon joutunut suht nuoresta käymään ainoastaan näissä liikkeissä, koska perus vaatekaupoissa ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi isoja kokoja. Ainoa miinus näissä on tietenkin hinta, vaikka laatu onkin priimaa, kirpaisee se maksaa liiveistä 80 euroa. Paremmasta laadusta huolimatta ei nääkään oo mitään ihmeliivejä ja kestä monia vuosia vaan ajan saatossa löystyy ja menettää jämäkkyyttään, ei ehkä niin nopeasti kuin halvemmat mutta kumminkin... Seinäjoella ei tosiaan ole mitään superhyvää liikettä ja se on harmi. Lehtisen kauppakeskuksessa on yksi liike, mutta itse en siitä tykännyt. Cubus on yllättänyt mut positiivisesti ja sieltä oon löytänyt itselle sopivia tavallisia liivejä ja mikä parasta 50 euroa halvemmalla, mitä oon normaalisti tottunut maksamaan :D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahan se on, että hinnasta huolimatta myös nämä kuluvat. Mutta olisikin hullua odottaa ikuista kestoa vaatekappaaleelta, jota käytetään päivittäin. Ja samaan aikaan tämä suuri käyttö on juuri syy, miksi itte oon valmis maksamaan suuren summan liiveistä, istuvat ja hyvin tukevat rintsikat voi parhaassa tapauksessa vaikuttaa paljonkin oman rintamuksen ulkonäköön vuosien kuluessa (: mä oon ite myös huomannut, että kun liiveistä on maksanut paljon, viitsin pestä ne hellävaroen käsin, kuten kaikki liivit olisi hyvä. Parin kympin halpikset heitin aina vain pesupussiin ja toivoin parasta :D joo cubuksessa on kyllä "normikauppojen" laajin valikoima rinnakkaiskokoja ja löytyy pientä ympärystä suurella kupilla (: ja kun vierailet suuremmissa kaupungeissa, suosittelwn Changea! Jokainen asiakas kirjataan heille kanta-asiakkaaksi ja ostoista saa aina pisteitä, joiden mukana koko ajan kasvaa oma alennusprosentti, eli liiveistä joutuu vain ensimmäisellä kerralla maksamaan täyden hinnan (:

      Poista
  2. Niin ihania juttuja!! Varsinkin noi ruskeat hanskat ja noi neuleet näyttää hirmu kivoilta :)

    http://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla ostosten iskevän myös suhun (: Hanskat ja neuleet ovatkin olleet arktisissa keleissä tarpeen :D

      Poista
  3. change ♥♥♥
    aina saa tosi hyvää palvelua myyjiltä ja laadukkaat liivit oikeaa kokoa. ostaessa hinta välillä kirpaisee hieman, ainakin kun itse joutuu ostamaan vähän isompia kokoja runsaan rintavarustuksen takia, mut kyllä ne on sen arvoiset

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin samaa mieltä (: musta on ihanaa, että liikkeessä asioidessa tulee hyvä mieli!

      Poista
  4. Apua miten sulla kävi tuon auton kanssa! :D Voin jotenkin kuvitella sut seisomassa lumiharja kädessä auton ulkopuolella ja ihmettelemässä :'D<3 Mutta sitten näihin ostoksiin! Aivan ihania kaikki ja voisin helposti kotiuttaa itselleni samanlaisia. Olen muutamasta blogista lukenut miten hyviä Cubuksen huivit ovat ja nyt viimein voisin sellaisen itselleni hankkia, koska sun arviot tuotteista ei ole koskaan pettäneet :)) Olen monet kerrat meinannut mennä johonkin erikoisliikkeeseen ostamaan liivit, mutta en ole saanut aikaiseksi. Ehkä nyt olisi korkea aika! Itselläni on nimittäin se ongelma, että vihaan käyttää rintaliivejä koska ne eivät tunnu hyvältä päällä, mutta ilman liivejäkään voi olla, koska silloin tuntuu siltä että maanvetovoima tekee tehtävänsä :DD Pitää googlaa olisiko seinäjoella kenties Changea tai muuta vastaavaa liikettä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kyllä varmasti niin säälittävä näky lumiharjan kanssa :D Oon varma että ihastut Cubuksen huiveihin <3 ja sun pitää myöskin kokea tämä laadukkaiden rintsikoiden ihme! On ihanaa, kun liivit eivät tunnu päällä, mutta oma ryhti ja rintamus näyttää heti paremmalta! Seinäjoella ei Changea tosiaan ole, mutta varmasti kaikista isommista kaupungeista löytyy (:

      Poista
  5. Cubuksen huivit ja Niken urheilukuteet, täyttä rakkautta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muuta sano <3 kummatkin kestää käyttöä niin hyvin!

      Poista
  6. Onpa sulla kiva blogi ♥ Liityin heti lukijaksi. Mun lempparit on nuo harmaat paidat, pure love ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva kuulla, että tykkäät (: Harmaat paidat on kyllä olleet kovassa käytössä :D

      Poista