9/15/2016

What's in my bag?

 Viime viikolla unohdin yhtenä päivänä iltavuoroon mennessä kännykän kotiin kotiin. Tiedättehän sen tunteen, kun pengotte laukkua ja etsitte sitä tiettyä juttua epätoivon alkaessa hiipiä esiin - sitä ei vaan löydy. Onneksi ihana äiti oli huomannut mun kännykän kotoa ja kävi tuomassa sen mulle töihin. Vaikka mistään maailmaa mullistavasta asiasta ei ollut kyse, tämä tapahtuma toi mun mieleen yhden (takavuosien)klassikkopostauksen, jota en ole itse blogissa koskaan toteuttanut, nimittäin laukun sisältö-postauksen. 
Lv:n Alma on ollut mun vakkari arkilaukku oikeastaan siitä saakka kun sen kesällä hankin. Suurin syy tähän on nimenomaan se, että tämä laukku mahtuu ilman tunkemista mun työpaikan lokerokaappiin, toisin kuin Neverfull. Lisäksi Almaan mahtuu kätevästi kaikki työvälillä yms. tarvittavat jutut. Eli mitäs mun laukun sisältä arkena löytyy?
1. Ihan ensimmäisenä avaimet - nipullinen työpaikan avaimia, kotiavaimet ja auton avaimet. Nämä tulee tarkistettua joka kerta kotiovesta lähtiessä. 2. Sitten vähän kosmetiikkajuttuja: nyt, kun ilmat pikkuhiljaa viilenevät vaikutus näkyy iholla heti, etenkin käsissä. Ammatin vuoksi käsiä tulee vieläpä lilluteltua vedessä ja erilaisissa tuotteissa pitkin päivää, joten käsirasva kuuluu laukun vakiokalustoon. Tuo Natusanin oma imeytyy nopeasti ja tuo tuoksullaan mieleen lukio-ajat, ihanaa nostalgiaa! Käsirasvan lisäksi laukussa kulkee ympäri vuoden huulirasva. Eosin rasvoja oonkin hehkuttanut blogissa paljon 3. Aurinkolasit ovat vielä tarpeen, kun syysaurinko paistaa välillä ihanan kirkkaasti. Tällä hetkellä mulla kulkee mukana nuo Gina Tricotin arskat, jotka on tuollaisina halpislaseina ihanan huoleton nakata laukkuun mukaan ilman mitään suojakoteloita, toisin kuin merkkilasit, joita ei raaski paiskoa niin paljoa.
4. Kalenteri ja kynä kulkee mulla aina mukana, sillä haluan merkitä kaikki menoni vanhanaikaisesti ylös. Mun mielestä perinteisestä kalenterista on paljon helpompi nähdä ja organisoida viikon ohjelmaa kuin esim. kännykän vastaavasta. 5. Ja sitten se kännykkä. Yhdessä avaimien kanssa tämän mukana olo tulee yleensä tarkistettua joka kerta ulos lähtiessä. 6. Mä kannan mukana myös lompakkoa oikeastaan ihan aina. Oon nimittäin niitä tyyppejä, joka ei tykkää ajaa autolla mihinkään ilman ajokorttia, sillä pelkään, että just sillä reissulla poliisit pysäyttää ja kysyy korttia. Ja muutenkaan eihän sitä voi ikinä tietää mihin esimerkiksi yhtäkkiä tarvitsee rahaa. 7. Viimeisimpänä Longchampin pikkulaukku. Mulla on ollut tapana jo vuosien ajan pitää aina laukussa jotakin pientä pussukkaa, jossa olen säilyttänyt kaikkea tarpeellista, kuten pinnejä, laastareita, ponnareita yms. Ensimmäinen näistä pussukoista oli valkoinen värillisin pilkuin, jolloin sen nimenä toimi "pilkullinen". Vaikka tämä laukun sisällä oleva säilytyspussi on vuosien saatossa monesti vaihtunut, oon jokaista yksilöä kutsunut pilkulliseksi, vaikkei ulkonäkö enää sitä olekaan. Myös tämän Longchampin laukun kohdalla olen joskus pyytänyt poikaystävää antamaan kuulokkeet "pilkullisesta".
Ja tässä vielä pilkullisen sisältöä! Tapaan kantaa aina "hätävarana" mukanani mun Guessin korttikoteloa, sillä esim. reissatessa tämä Longchamp menee myös clutchina, jolloin kortit ja rahat on kätevä sujauttaa sen sisään Guessin kotelossa. Lisäksi mukana kulkee päivittäin lajitelma huulipunia ja -kiiltoja, koska usein päätän vasta työpaikalla mitä huulituotetta aion päivän aikana käyttää. Myös (kärsinyt) kynsiviila, kuulokkeet, pinnit ja (myös kärsinyt) peitepuikko ovat olennaisia pilkullisen sisällössä. Lisäksi tuonne kuuluu myös naistenjuttuja sekä migreenilääkkeitä, joita en kaikessa esteettisyydessään kuvannut.

Mitä kaikkea te kannatte arkena aina mukananne?

4 kommenttia:

  1. Nää on kivoja postauksia! Oman laukun sisältö on aina aivan hujanhajan, joten on mielenkiintoista nähdä miten muut ovat ratkaisseet pikkuesineiden kuljetuspulmat jne. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että tällänen vanha klassikko iskee :) joo nuo kaikki pikkuesineet on kyllä hankalia, kun pakko kuitenkin kuljettaa mukana päivittäin!

      Poista
  2. Olen aika uusi lukija, haluaisin kysyä mistä blogisi nimi tulee?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rakastan sanontoja ja sanaleikkejä, jonka vuoksi halusin vuosia sitten blogin nimeksi jonkun sanonnan. Lisäksi tahdoin nimen erottuvan massasta kaikkien omasta nimestä tehtyjen väännösten keskellä :) Krokotiilin Kyyneleet sopii nykyäänkin blogin teemaan, kun kuitekin pinnallisia aiheita käsittelen ja krokon kyyneleethän nimenomaan ovat tekokyyneliä :)

      Poista