1/10/2017

Swedish Posture-ryhdinmuistuttaja


 Tänä vuonna alennusmyynti kierrokselta tarttui mukaan jotakin mullistavaa - joka tosi ei ollut alennuksessa, mutta tosiaankin kaiken rahan arvoista ja mun oli pakko tulla jakamaan tämä hypetys teille! Nimittäin kysessä on Swedish Posture-ryhtiremmi. Mä olin kuullut tälläisistä joskus aiemmin, mutta joulunpyhinä tälläinen tuli veljen kanssa uudelleen puheeksi ja kun pääsin liikkeessä moista sovittamaan, olin heti myyty.

Mikä tämä ryhtiremmin sitten oikeastaan on? Paremminkin voisi puhua ryhdin muistuttajasta, sillä tämän avulla kroppa hoksaa itse aktiivisesti korjata ryhtiä sen valahtaessa. Remmeissä on joustavat kuminauhaosat, joiden vuoksi tämä apuväline ei kiristä tai pakota ylävartaloa uuteen asentoon, mutta kevyt tuki olkapäissä helpottaa huomaamaan milloin hartiat kääntyvät eteen ja olemus painuu kasaan.     Mulla on ollut oikeastaan jo kampaamokoulusta lähtien tosi pahoja ongelmia yläkropan kanssa, sillä mun niska-hartiaseutu menee todella helposti jumiin, mikä taas aiheuttaa kovia päänsärkyjä. Hyvä ryhti on kaiken a ja o myös hyvien työasentojen säilyttämiseksi ja niimpä mun ei tarvinnut kauaa miettiä hankinko ryhtiremmin arjen avuksi. Oon nyt testaillut tätä töissä aina muutaman tunnin kerrallaan, sillä ryhtiremmin käyttö tulisi aloittaa pikkuhiljaa. Ja kyllä muuten on tullut huomattua ero. Remmin avulla tosiaan huomaan, milloin teen töitä aivan käsittämättömissä asennoissa ja niimpä osaan korjata asentoa ennen kuin jumeja alkaa syntyä!

Ryhtiremmiä voi käyttää oikeastaan missä vain - töissä, treenatessa tai ihan vain kotona puuhaillessa. Mä oon töiden lisäksi testaillut tätä jo mm. lenkeillä ja ero jo pelkästään hapenotossa on ollut selkeä, sillä hyvässä ryhdissä keuhkoillakin tuntuu olevan heti enemmän tilaa! 
Mä hankin mun oman remmin Jyväskylän keskustassa jonkun aikaa majailleesta pop-up-liikkeestä, mutta nopealla Googlettelulla löysin mm. tälläisen sivoston, josta näitä voi tilata. Ja parastahan on, että näitä tosiaan saa myös täydellisen pinkkeinä hahah! Ja mikä parasta, tämän arjen apuvälineen voi pestä ihan koneessa.
Onko joku teistä testaillut ryhtiremmiä?

6 kommenttia:

  1. Hei kiitos tästä postauksesta! Olen aiemmin katsellut ja pohtinut tämän hankkimista (mulla on myös hirveitä ryhtiongelmia), mutten oikein osannut uskoa että toimiiko se. Kaupoille siis. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä, ihanaa että tästä oli hyötyä. Voin kyllä lämpimästi suositella jo näin hetken käytön jälkeen :) En itse malta odottaa millaisia vaikutuksia tällä on kroppaan pitkällä aikavälillä!

      Poista
  2. Oi tää ois kyllä kätevä! :) itekin parturikampaaja, niin tiedän kyllä noi selkäongelmat :'D täytyy laittaa hankintalistalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa kohtalontoveri siellä :) ihan jäätävää, että mäkin oon valmistunut vasta 1,5v sitten ja tuntuu että nyt on jo pahoja jumeja! Ja tätä työtä haluaisi kuitenkin aika monta vuotta vielä tehdä :D suosittelen kyllä sullekkin tätä remmiä! Parasta ois jos pystyt käydä testaamassa tota jossakin, sillä se fiilis kun tuon laittaa päälle on niin uskamaton!

      Poista
    2. Mä valmistuin nyt jouluna mut silti tuntunu kamalia jumeja välillä 😕 pitää koittaa vähä tutkailla oisko tässä jossain lähistöllä kauppaa joka myis noita ☺

      Poista
    3. Yläkropan jumit on kyllä tän alan kirous :) Tsempit etsintään!

      Poista