4/24/2016

Birthday thoughts

 Mä täytin perjantaina 23 vuotta. Siis 23, hurjaa. On jännä, miten lukuja tuntuu pyörähtelevän mittariin vuosi vuodelta nopeammin, mutta samaan aikaan toisaalta esimerkiksi 18-vuotias minä tuntuu ajatuksineen ja ennen kaikkea ulkoisen habituksensa puolesta kauhean kaukaiselta muistolta. Kuin kuluva aika nopeutuisi, mutta menneet muistot tuntuisivat todellisuutta kaukaisemmilta.
 Ihana Linda kirjoitti blogissaan hetki sitten vanhenemiseen liittyviä fiiliksiä, jotka koskettivat itseä kovasti juuri syntymäpäivän kynnyksellä ja mua instagramissa seuraavat saivatkin lukea juhlapäivän aamun ajatuksia. 23-vuotiashan on vielä monessa kategoriassa nuori, mutta tämän ikäisenä on silti nähnyt elämää jo paljon. Olen myös pannut merkille, kuinka vuosi vuodelta erot elämäntilanteissa tiettynä vuonna syntyneiden kesken kasvavat. Vielä 18-vuotis synttäreillä lähes kaikkien -93:sten elämä kulki aika samalla mallilla - taino, osa oli lukiossa kun toiset olivat amiksia. Vuosi vuodelta juttelu uusien, itsensä ikäisten tuttavuuksien kanssa muuttuu mielenkiintoisemmaksi, kuinka eri tilanteissa kaikki ovatkaan! Samaan aikaan tämä aiheuttaa myös välillä ahdistusta. Jotkut mun ikäiset on jo naimisissa ja kenties saaneet lapsiakin. Toisaalta en koe kumpaakaan omalle kohdalle ajankohtaiseksi vielä vuosiin, mutta silti välillä pysähtyy murehtimaan, että apua, pitääkö muka jo aikuistua? Synttäriaamuna pohdin joogattuani omaa tilannettani ja totesin, että mulla on kuitenkin asiat tosi hyvin. On ihana poikaystävä, rakas perhe, tärkeitä ystäviä ja työ rakastamallani alalla. Mä saan jo rakentaa mun uraa ja vankkaa tulevaisuutta, kun jotkut vielä opiskelevat. Niimpä päätin, että yritän jatkossa olla murehtimatta omaa ikääni. Ja heikkoina hetkinä voin lohduttaa itseäni sillä, että ihmisten eliniänodote kasvaa koko ajan, joten aikaakin on alati enemmän hahah.
Miten mun synttäripäivä sitten sujui? Oikein hyvin. Heräsin aamulla aikaisin joogamaan ja syömään aamiasta rauhassa ennen töihin lähtöä. Sain myös kortin mieheltä, jossa hän lupasi viedä mut illalliselle myöhemmin, sillä hän oli kipeänä oikeastaan koko tämän viikon. Myös mun lahjayllätys saa kuulemma vielä hieman odottaa. Ihana illallinen on tiedossa jo ensi viikolla, mikäli saadaan meidän aikataulut sopimaan. Syntymäpäivän vietin pääosin töissä, mutta se ei oikeastaan edes haitannut. Illalla mentiin aikaisin nukkumaan, sillä mä kiiruhdin taas lauantaiaamuna töihin. Synttäreiden kohokohtia olivat juuri läheisten muistamiset, kortit, soitot ja viestit Eilen olisi myös ollut Indiedaysin Bloggers Inspiration Day, mutta tälläkään kertaa en valitettavasti töiden takia päässyt paikalle, pidän peukkuja ensi syksyn tapahtumaa ajatellen - siellä vierailleet, oliko kivat kemut?
Millaisia ajatuksia vanheneminen teissä herättää?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti