6/24/2015

2 x Summer shoes

Vaikka sää ei ainakaan täällä Seinäjoella ole tällä hetkellä kovin kesäinen (säälin Provinssin festarikansaa kaatosateessa) halusin esitellä teille kahdet kesäkengät, jotka olen hiljattain hankkinut täydentämään kenkäkaappiani Jospa kesäisemät kelit saapuisivat kenkien myötä!
Olen blogissa joskus aiemminkin kertonut, että mun on todella vaikea löytää sopivia kenkiä mun jalan koon vuoksi. Mittasin juuri viikonloppuna äidin kokeillessa lenkkareita Citymarketin kenkäosaston kokomitalla jalkani koon ja en tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa, kun koko oli 33. Lyhyestä mitasta huolimatta mulla on melko leveä jalkapohja. Käytän kokoja 34,35 ja 36 riippuen onko kyseessä korkokenkä vai vaikkapa saapas. Ongelma on usein siinä, että pikkuisten kokojen kengät ovat kaikessa suhteessa siroja, jolloin mun jalka voi olla liian leveä kooltaan muuten sopiviin kenkiin. Silloin, kun sopivat kengät sattuvat kohdalle ostan ne yleensä aina. Niin kävi näidenki parien kohdalla!

Mun kaverit tietääkin surullisen kuuluisan tarinan näiden koko valkoisten Air Maxien takaa. Olen nimittäin syksystä saakka tarkistanut tasaisin väliajoin kaikki mahdolliset nettikaupat läpi näiden varalta ja kerran olin jo klikannut yhden parin ostoskoriin, kun ne loppuivat. Olin jo melkein menettänyt toivoni näiden suhteen, kun selasin huvikseni Stadiumin nettikauppaa ja nämä tuli vastaan ja vieläpä mun koossa. Ette voi uskoa kuinka onnellinen olin, kun sain tilausvahvistuksen sähköpostiini. Nämä lenkkarit ovat olleet jalassani valehtelematta joka päivä saapumisensa jälkeen, olen aivan rakastunut Näyttävät lenkkari täydentävät asua kuin asua ja halusin nämä nimenomaan valkoisena juuri siksi, ettei väri ole rajoittava tekijä kenkien käytössä. Saa nähdä maltanko jättää nämä kotiin sateisina päivinä tai syksyn kurakelien tullen. Kengät ovat nimittäin ihanan ulkonäkönsä lisäksi aivan täydelliset jalassa
Tämä toinen kenkäpari edustaa mulle kaikista hankalinta mallia, eli korkokenkiä. Koroissa jalan pieni koko korostuu entisestään. Mulla on ennestään yhdet hyvin istuvat mustat korkkarit, mutta halusin kesän juhlia ja muutenkin vaihteluksi jotkin vaaleat ja Nellyltä löytyi onneksi korkkareista kokoa 35. Näin korkeissa koroissa tolppakorko on jalalle armollinen ja mukava. Nilkan ympäri kiertyvä remmi on helpottava tekijä, sillä sen avulla hieman isot kengät pysyvät hyvin jalassa. Näiden kenkien pinta on samettista mokkajäljitelmää ja mielestäni malli on kauniin ajaton

Millaisia ongelmia teillä on kenkien ostamisessa? Vai onko kengät koko vaatekaapin helpoin ostettava?

6 kommenttia:

  1. Sää on ollut tänään ihan jäätävä. Piti lähteä Seinäjoen keskustaan pyörimään mutta totesin että parempi jäädä vain kotiin, koska en omista sateenvarjoa :DD Ja ainii se Provinssi, eikä! Mäkin säälin niitä kaikkia,oivoivoi. Toivottavasti huomenna olisi parempi sää. Voipi olla vähän tunnelmaa latistavaa kun koko päivän tulee vettä. Hui, onpas sulla pikkuinen jalka, uskon että on vaikeaa löytää kenkiä. Mutta, nuo löytämäsi kengät on kummatkin todella nätit, etenkin lämpeen Nikelle <3 Tykkään tosi paljon valkoisista kengistä.. Arvaa vaan tekiskö nyt mieli laittaa muutamat tilaukseen haha :D

    VastaaPoista
  2. Tänään on ollut kyllä onnettomin sää moniin viikkoihin :D Juuri festareille tulijoiden puolesta kyllä harmittaa todella paljon!
    Oi kiva kuulla, että kummatkin kengät näytti myös susta hyviltä (: Kyllä Niket on noista munkin lempparit juuri käytännöllisyytensä vuoksi. Ei muuta kuin sullekkin tilaukseen :D ! Kiitos ihanasta kommentista ♥

    VastaaPoista
  3. Oman jalkani olen myös cittarin kenkäosastolla mitannut kokoon 34, mutta yleensä 35 on ollut esim lenkkareissa juuri sopiva. Korkokenkiä en omista kuin nilkkurimallia, jotka pysyvät edes vähän jalassa...! Ja nekin kaikki liian isoja silti. En tiedä mistä ihmeestä pitäisi kenkiä lähteä etsimään että saisi oikeaa kokoa, niin ärsyttävää aina käyttää liian isoja kenkiä ja käydä kenkäosastoilla vain toteamassa ettei ole kokoja. Kerran Kookenkäänkin mennessäni tokaisin puhumaan tulleelle myyjälle että "Ei teillä oo mun kokoja että katon vaan" :bb

    denppu.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, pystyn niin jakamaan noi fiilikset :D Just toi, että joissa kenkäkaupoissa ei tarvitse edes katsella kenkiä, kun tietää, että koot alkaa liian suuresta. Olen kuullut, että ainakin Turusta löytyy pienten kenkien erikoisliike, joten jos haluaa panostaa esim. yksiin todella hyviin korkkareihin, niin sieltä lähtisin varmaan itse kyselemään (:

      Poista
  4. Ihania juttuja oot taas hankkinu <3
    Tässä kuitenkin Essi muru haaste sinulle:
    http://oonaen.blogspot.fi/2015/06/the-liebster-award.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä tyytyväinen hankintoihin ♥ Vastailinkin jo sun blogiin, että passaan haasteen tällä kertaa - olen nimittäin sen saanut jo useasti aiemmin :D

      Poista