7/21/2015

Lävistykset HOT or NOT?

Mun blogia kauan seuranneet ehkä muistaakin, kuinka 2 vuotta sitten päätin luopua medusa lävistyksestäni ja hankkia tilalle smileyn. Ikuisuuden mun blogia seuranneet sen sijaan saattavat muistaa jopa medusan edeltäjän, labret-lävistyksen alahuulessa. Pari viikkoa sitten kaipasin tilanteeseen jälleen muutosta ja kävin vaihtamassa smiley-renkaan pieneen tappiin, joka ei välttämättä näy edes leveästi hymyillessä. Käytännössä mulla ei ole tällä hetkellä ulospäin näkyviä lävistyksiä yhtäkään. Ensimmäistä kertaa lähes kymmeneen vuoteen.
Otin mun ensimmäisen lävistyksen alahuuleen 13-vuotiaana. Tuon lävistyksen jättämä arpi ei näy normaalisti lainkaan. Lukion ekalla luokalla halusin persoonallisemman lävistyksen ja otin siis alahuulen korun pois ja tilalle tuli medusa keskellä ylähuulta. Lävistys oli mulle todella tärkeä ja suuri osa mun identiteettiä. Kyseinen lävistys sopii mielestäni harvoille ja omiin kasvoihini se istui hyvin. Muistan silloin, kuinka äiti varoitteli, että tulen takuulla katumaan sitä lävistystä sen jättämän ruman ja suuren reiän vuoksi. Aloittaessani parturi-kampaajaopinnot olin jo pitkään miettinyt medusasta luopumista ja kun tapasin mun ihanan luokkatoverin, Sofian ja näin hänen arpensa ylähuulessa samaisesta lävistyksestä, rohkaistuin ja otin korun pois. Halusin kuitenkin jotakin tilalle ja valitsin huomaamattomamman smileyn.
Multa usein kysytään, kadunko lävistyksiäni. Vastaus on, että tottakai kasvoni olisivat kauniimmat ilman reikiä, mutta toisaalta nämäkin arvet, kuten kaikki muutkin arvet kertovat elämästä. Ne muistuttavat minua siitä, millainen olen joskus ollut. Edes ylähuulen taipuminen hassulle rutulle hymyillessä siinä olevan arven vuoksi ei häiritse. Onneksi (osittain äidin vastustelun ansiosta) olen aina pitänyt hillitystä määrästä lävistyksiä kasvoissa ja arpia ei ole tuon enempää. Käydessäni vaihdattamassa mun smiley-korun Sakarilla, joka on tehnyt aikanaan mun kaikki lävistykset ja tatuoinnit, juttelimme siitä, kuinka lävistyskulttuuri on muuttunut. Nykyään halutuimpia ovat erilaiset lävistykset korvissa ym. korut, jotka eivät näy välttämättä päälle päin. Olen kuitenkin melko varma, että jossakin vaiheessa lävistykset saavat taas näkyä.
Tällä hetkellä mun smiley näyttää siis tältä. Hymyilemiseen tuli taas uusi twisti, 2 vuotta sitten esitelläkseni uutta korua ja nyt taas jotta saan väläytellä leveää hammashymyäni. On myös mukavaa, ettei kasvoistani tällä hetkellä tahallisesti "korostu" mikään osa lävistysten ansiosta vaikka suuri suuni näyttääkin entistä suuremmalta ilman minkäänlaisia huomiota vieviä koruja.

Millainen suhde teillä on lävistyksiin?

4 kommenttia:

  1. Tuota lävistystä ei edes huomaa kun hymyilet, paitsi tuossa vikassa kuvassa! :) Mulla on joskus ollut nenäkoru, mutta siihen ne on jäänytkin kasvoissa. Navassa on napakoru, minkä pois ottamista olen punninnut. Mielestäni jokainen saa lävistää itseään niin paljon kun haluaa ( siis hankkia lävistyksiä :D ) Se on jokaisen oma päätös. Ps. Heitin sulle haasteen blogiini ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siksi pidänkin tästä nyt, että se on todella huomaamaton ja vain läheiset (ja nyt blogin lukijat) tietää siitä :D Sulla ei ole tainnut jäädä nenäkorusta juurikaan jälkeä, kuvista ei ainakaan ole huomannut (: Musta on mukavaa, että yleinen suhtautuminen lävistyksiin on muuttunut viime aikoina hieman suopeammaksi, vaikka näkyvien lävistysten trendi onkin hiipunut. Kiitos haasteesta ♥

      Poista
  2. Lävistykset, mitä tekisinkään ilman niitä?
    Aina kun saan yhden, mietin jo minkä otan seuraavaksi. Harmi vain, että paikat loppuvat kohta kesken D: Tällä hetkellä itselläni on siis 4 huulikorua, kaksi ylhäällä ja alhaalla - toisinsanoen canine bitesit. Uusin tulokas on bridge. Septumkin on ollut ja nyt harkitsen sen ottamista uudestaan. Unelma olisi myös saada venomit, eli kaksi korua kieleen. ( Ehkä sitten kun olen ensin halkaissut sen, heh. ) Nämä saatuani olisin varmaankin tyytyväinen - sillä kohtuus kaikessa pätee tähänkin asiaan.

    Terveisin oikea rautaturpa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun lävistykset/suunnitelmat kuulostaa just siltä miltä mun teininä! Toi uusien "kohteiden" suunnittelu oli niiiiiin parasta :D Sitten piti vain kinuta hyväksyntä äidiltä. Tosi kiva saada kommenttia ihmiseltä, jolle näkyvätkin lävistykset on edelleen se "juttu" (:

      Poista